7 dolog, amit ma másképpen csinálnék, ha most indítanám a vállalkozásomat
Optimistán vágtam bele a vállalkozásomba, és nem töltöttem túl sok időt a vállalkozásomat érintő „a mi van akkor, ha…” kérdésekkel. Mi lett volna, ha …
- a kezdetektől fogva blogot írok a vállalkozásomról?
- foglalkozom az oldalam látogatottságával?
- kapcsolati hálót építettem volna a kezdetektől?
- ha van fél perces üzenetem a leendő partnereim számára?
De nem magamért írom ezt a cikket. A célom, hogy inspirációt adjak a vállalkozóknak, neked, aki most indítja a vállalkozását, vagy ha szeretnél többet kihozni a vállalkozásodból. A következő listát azért gyűjtöttem össze, hogy segítsen elkerülni azokat a vállalkozási hibákat, amelyeket elkövettem. Hátha más tanulhat belőle és megkönnyíti a saját helyzetét.
7 dolog, amit ma másképpen csinálnék, ha most indítanám a vállalkozásomat:
1. Már a kezdetektől fogva írnék blogot
Sokáig tartott, mire rájöttem a rendszeres üzleti blog előnyeire. Azt gondoltam, nincs semmi mondanivalóm a közönségnek, és hogy elpocsékolt idő blogot írni. És ne gondold, hogy könnyű volt, amikor először elkezdtem írni. Egyáltalán nem volt könnyű. Mindig kifogásokat kerestem, ha megírtam egy cikket, akkor húztam a megjelenést. De aztán megtettem az első lépést, 5 évig tartott. Most már a kb. a 100 cikkemnél tartok, és meghozta az eredményt is. A honlapom látogatottsága 10x-esre nőtt. Azt javaslom, kezd el te is mihamarabb.
2. Az első naptól kezdve elkezdenék e-mail címeket és lájkokat gyűjteni
A blog írással egyidejűleg el kell kezdeni e-mail adatbázist gyűjteni. Ezzel egyenértékű a lájkok gyűjtése. Ez a gyűjtemény adja a jövőbeli kommunikációd magját. Ha van gyűjteményed a potenciális vevőidről, akkor gyorsan és alacsony költségek mellett el tudsz indítani egy új szolgáltatást.
3. Kezdetektől fogva kipróbált webdesign-t és motort használnék a weboldalamra
Nem hallgattam az öcsémre, amikor azt mondta, hogy miért nem használok már kipróbált eszközöket. Meg tudom én csinálni, mondtam neki! Az oldalamat saját magam kezdtem el leporgramozni. Felépítettem igaz, de nagyon sok munkámba és időmbe került, mire elkészült. Az is igaz, hogy amikor elkezdtem 2005-ben az e-mi.hu online ügyviteli rendszer felépítését, akkor még nem voltak ennyire népszerű és jól működő portál motorok. Most ott tartok, hogy át kell állnom új designra, azzal megy el rengedeg időm, hogy újra húzzam az egészet. Ez elveszi az időmet a blog írástól. A vállalkozásod weboldala a vállalkozásodért van, hogy új ügyfeleket hozzon, és nem te vagy a weboldaladért. Használj jól bevált portál motorokat.
4. Nem nyomtatnék 2000 névjegykártyát egyszerre
Büszkeséggel teli, amikor végre elkészül a vállalkozásod logója, amit bátran hírdetsz is. Neki is láttam nyomtatott anyagokat készíteni, szórólapok, 2000 névjegykártya. De egy fél év múlva rájöttem, hogy másképpen szeretném, szóval az egész a kukában landolt. Ebből tanulva, azt javaslom, hogy ha nyomtatott anyagokkal dolgozol, akkor egyszerre inkább kisebb tételben készíts, amennyi el is fog fogyni.
5. Keményen kell dolgozni a félperces üzeneteden
És ön mivel foglalkozik? Elég gyakran hangzik el a kérdés. Ilyenkor fél perced van elmondani, hogy mi az üzleted, miben tudsz a partner segítségére lenni. Ebbe a fél percebe kell belesűríteni a mondandódat és felkelteni a partnered érdeklődését. Erre a fél percre komolyan fel kell készülnöd. 30 másodperc! Gyakorolj a tükör előtt, tiszta és egyértelmű üzenet kell! Angol üzleti környezetben „elevator speech”-nek hívják, azaz annyi időd van elmondani az üzeneted, amíg a partner ki nem száll a liftből.
6. Kapcsolat építés a vélemény formálókkal
A legjobb módja az üzletépítésre, ha jó kapcsolatot építesz ki azokkal az emberekkel, akik vélemény formáló erővel bírnak és pozitív irányba mozdítják az üzleded növekedését. Minden társaságban vannak ilyen emberek, akikre jobban odafigyelnek a többiek, akit követnek. Ezeket az embereket kell megtalálnod és kapcsolatot építeni velük. A social média korában ez könnyebbé vált, mintsem gondolnád, azok, akiket többen lájkolnak az átlagnál. Kövesd őket Facebookon, a Twitteren, szólj hozzá pozítvian a blogjukhoz, említsd meg őket a saját írásaidban és hamarosan visszakapod tőlük a befektetett energiát.
7. Első megjelenéstől kezdve videóval kommunikálnék
Ez legalább olyan nehéz, mint megírni és közzé tenni az első blog bejegyzést. Mint vállalkozó, az egyediségünk a verseny előnyünk. A legjobb eszköz fél perces videon keresztül bemutatni a vállalkozása egyediségét. Itt visszautalnék a fél perces üzenetre. A video kommunikáció nem más, mint a félperces üzenet, csak ez mindenkinek szól, aki a weboldalát meglátogatja.
A fentieknél persze jóval több hibát követtem el az elmúlt több, mint 10 éves vállalkozási időszakom alatt. De mint tudott, a hibázás és hibákból való tanulás az utazás része. De mind közül a leírt hét hiba az, amit mindenképpen másképpen csinálnék ma.
e-mi.hu online számlázó és ügyveteli rendszer vállalkozások részére
e-mi.hu számlázó
Egyszerűen használható profi online számlázó program. Elegáns megoldás vállalkozása számláinak kiállítására. e-mi.hu automatikusan elküldi a számlaadatokat a NAV onlineszámla aktuális szabályai szerint.
Számlázzon bárhol, bármikor, bármilyen eszközön!
e-mi.hu mikro
Teljes körű pénzügyi gazdálkodást építhet fel vállalkozása számára. Tervezheti és kontroll alatt tarthatja a cége pénzügyeit. Számlázás, NAV onlineszámla 2.0, házipénztár, szállítói számlák, cashflow tervezés.
e-mi.hu assistant
Szerződés és megrendelés teljesítés központú online ügyviteli csomag. Számos kényelmi funkcióval átláthatja és kézben tarthatja a szerződései és megrendelései pénzügyi életét. Egyensúlyban tarthatja vállalkozása pénzügyeit. (átlátható vezetői összesítés (dashboard), számlázás, NAV onlineszámla 2.0, szállítói számlák, cashflow menedzsment, üzleti tervezés, költséghelyes (szerződés/megrendelés) bevétel és költség nyilvántartás, házipénztár)
|
||||||||||
|