Regisztráljak a NAV Online Számla rendszerébe? - Útmutató - e-mi.hu

e-mi.hu

Online számlázó és ügyviteli rendszer

Regisztráljak a NAV Online Számla rendszerébe? - Útmutató

2018 július 1-jétől minden 100.000 Ft feletti áfatartalmú, belföldi értékesítésről szóló számla adatait be kell küldeni a NAV-nak.

Az adatszolgáltatás teljesítéséhez önnek is, mint számlát kiállítónak is feladata van!

Összeírtuk hogyan kell regisztrálni a NAV online számla rendszerébe, hogy 2018. július 1-jéttől simán menjen az adatszolgáltatás.

Az e-mi.hu-val egyszerűen kezelheti a számla adatok beküldését, amelyhez kettő felületet biztosítunk:

  • NAV technikai felhasználó bejelentkezési adatainak rögzítése
  • Beküldött számlák státusz követése.

Az adatok beküldését az e-mi.hu automatikusan intézi és a következő folyamat mentén valósul meg az adatok beküldése:

  1. Ön kiállítja a számláját
  2. Az e-mi.hu ellenőrzi, hogy be kell-e küldeni a számla adatokat a NAV részére.
  3. Ha a számla az megfelel az adatbeküldési feltételeknek, akkor az e-mi.hu megjelöli a számlát beküldésre
  4. Automata háttérfolyamat figyeli, hogy van-e beküldendő számla adat, ha van akkor az e-mi.hu beküldi a számla adatokat
  5. Szintén automata háttérfolyamat figyeli a számlaadatok NAV befogadási státuszát.

A beküldés teljes folyamatát ellenőrizheti az e-mi.hu-ban.

Az adatkapcsolat beállításához szükséges funkciókat élesítettük, így el tudja végezni az NAV technikai felhasználó létrehozását és az e-mi.hu-ban való beállítását.

A NAV adatküldési funkciókat folyamatosan élesítjük, és az indulást követően kiemelt figyelmet fogunk fordítani az adatküldések figyelésére, hogy minden gördülékenyen menjen az induláskor.

 


 

Mikor kell regisztrálnom?

A NAV Online Számlázás rendszere 2018. július 1-jétől indul.

Fő szabályként biztos, ami biztos jobb, ha mihamarabb elvégzi a regisztrációt. De tulajdonképpen onnantól van szüksége a regisztrációra, amikor kiállítja az első 100.000 Ft áfatartalmat meghaladó számláját.

Az e-mi.hu figyeli és jelzi, hogy mikor válik szükségessé a regisztráció.

A NAV regisztráció elvégezhető 10 perc alatt, amennyiben már rendelkezik ügyfélkapuval.

 

Nézzük végig hogyan kell regisztrálni a NAV online számla rendszerébe és hogyan kell technikai felhasználót létre hozni.

2018. június 18-án elindult a regisztrációs lehetőség a NAV Online Számla rendszerében!

 

NAV bekötés regisztrációs feladatok

Nem csak a számlázó programoknak kell felkészülnie a NAV adatszolgáltatásra, hanem önnek, mint számlát kiállító vállalkozónak is. Szerencsére csak egyszer kell elvégezni a NAV regisztrációs folyamatot.

 

1. Ügyfélkapu regisztráció

Elsőként Ügyfélkapu regisztrációval kell rendelkezni, mint adózó vagy az adózó törvényes képviselőjének, vagy mint állandó meghatalmazottnak (pl. könyvelő). Ha még nincs Ügyfélkapu regisztráció, itt

Amennyiben nincs még Ügyfélkapud, akkor itt tájékozódhat vagy elindíthatja a regisztrációt e-személyi igazolvánnyal.

 

2. NAV Online Számla regisztráció

Itt két regisztrációt kell elvégezni:

  • Egy „elsődleges felhasználó” és
  • egy „technikai felhasználó” regisztrációt.

 

Elsődleges felhasználó

Ő az a természetes személy, aki az adózó nevében végzi az adatszolgáltatást a NAV felé.

Technikai felhasználó

Számlázó program használata esetén erre a technikai felhasználóra van szükség. Ez a technikai felhasználó hitelesíti a céget a NAV felé és a számlázó programot.

A technikai felhasználó létrehozása után kapja meg azokat a belépési adatokat, amelyekre szükség van az adatbeküldés során. Ezeket az adatokat meg kell adni az e-mi.hu-ban is:

  • Technikai felhasználó felhasználóneve
  • Technikai felhasználó jelszava
  • XML cserekulcs
  • XML aláírókulcs

 

NAV Online Számla regisztráció lépései

1. Regisztráció első lépése

Nyissa meg a NAV Online Számla regisztrációs felületét

Amennyiben már rendelkezik Ügyfélkapus felhasználóval, úgy az adózói regisztrációt az ADATSZOLGÁLTATÁSRA KÖTELEZETT ADÓZÓI REGISZTRÁCIÓ gombra kattintással kezdje el.

 

2. Ügyfélkapus belépés

A NAV Online Számla rendszere átirányítja az Ügyfélkapura, ahol

  • az Ügyfélkapu felhasználónevet és
  • az Ügyfélkapu jelszót kell megadni.

 

3. Alapadatok kitöltése az ügyfél regisztrációhoz

Sikeres Ügyfélkapu belépést követően az adóazonosító jelet kell megadni, amely alapján a NAV Online Számla rendszer magánszemélyként beazonosítja.

 

Az adóazonosító jel megadását követően, adjon meg egy bármilyen felhasználónevet, amelyet a NAV Online Számla rendszerében használni fog.

 

4. Ügyfél Regisztrációhoz szükséges adatok megadása

Két opció közül választhat a „REGISZTRÁCIÓ TÍPUSA” fület lenyitva:

  • Gazdálkodó szervezet vagy
  • Egyéni vállalkozó

 

A NAV Online Számla rendszerben

  • gazdálkodó szervezet esetében az adószámot kell megadni,
  • egyéni vállalkozóknál a rendszer adóazonosítást végez el

Az ellenőrzést követően a rendszer megmutatja a NAV nyilvántartásából átvett adatokat.

 

Ha mindent adat rendben, akkor

  • új jelszót
  • e-mail címet és
  • egy telefonszámot kell megadnni a kapcsolattartáshoz (formátuma: +36YYXXXXXXX, különben nem fogadja el a rendszer a telefonszámot).

 

 

 

Most már van egy Elsődleges felhasználó, amivel rögzíteni lehet számlákat, amennyiben azokat kézi számlatömbön állította ki.

 

5. Technikai felhasználó hozzáadása

A számlázó programból való adatbeküldéshez létre kell hozni legalább egy technikai felhasználót.

Jelentkezzen be a NAV Online Számla rendszerbe.

 

Belépés után rá kell kattintani arra a gazdálkodó szervezet adószámra, amelyre létre kell hoznia a technikai felhasználót.

 

Ezt követően a NAV rendszere átvisz az Ügyfélkapura, ahol szintén be kell jelentkezni az Ügyfélkapus felhasználó névvel és jelszóval.

 

A sikeres bejelentkezést követően kattintson a „FELHASZNÁLÓK” oldalon az „ÚJ FELHASZNÁLÓ” panelre és válassza ki a „TECHNIKAI FELHASZNÁLÓ”-t.

 

A Technikai felhasználó létrehozásához egy jelszót is meg kell adni.

FONTOS!!!

A jogosultságoknál a technikai felhasználó számára adja meg mind a két jogosultságot:

  • Számlák kezelése
  • Számlák lekérdezése

 

FONTOS!!!

Ha a későbbiekben a NAV rendszerében megváltoztatja a technikai felhasználó jelszavát, akkor az e-mi.hu-ban is meg kell adni az új jelszót!!! Ha csak az egyik rendszerben változtatja meg a jelszót, akkor az e-mi.hu nem fogja tudni a számla adatokat beküldeni a NAV Online Számla rendszerében!!!

 

6. XML kulcsok generálása

FONTOS!!!

Ahhoz, hogy a NAV Online Számla rendszere és az e-mi.hu tudjon egymással kommunikálni, szükség van XML aláírókulcs és XML cserekulcsra!

A technikai felhasználó sorában a részletek oszlopnál a lefelé mutató háromszögre kell kattintani. Itt lejjebb görgetve megtalálható a kulcsgenerálás lehetősége.

 

XML kulcsok elkészítéséhez kattintson a kulcsgenerálás gombra.

 

FONTOS!!!

Ha többször kattint rá, akkor annyiszor fog a NAV rendszer kulcsot generálni. Ez azért fontos, mert ha a már legenerált XML kulcsot megadta az e-mi.hu-ban és újragenerálja a kulcsokat, akkor az e-mi.hu nem fog tudni a korábban megadott kulccsal beküldeni a számlákat. Az újra generált XML kulcsokat újra be kell rögzíteni az e-mi.hu-ba!!!

Ezután feljebb görgetve láthatja a felhasználónév alatt az xml aláírókulcsot és cserekulcsot. Ezeket az adatokat és a technikai felhasználó adatokat és a technikai felhasználó jelszavát kell megadnia az e-mi.hu-ban.

 

Ezzel el is készült a NAV technikai felhasználóval!

 

NAV adatkapcsolat beállítása az e-mi.hu-ban

Már csak egy lépés van hátra! Az NAV technikai felhasználó adatait rögzíteni kell az e-mi.hu-ban.

Lépjen be az e-mi.hu fiókjába. Majd a menüből válassza ki a „Törzsadatok / NAV online adatátadás kapcsolat” funkciót.

Írja be a NAV Online Számla felületen az alábbi adatokat:

  • Technikai felhasználó felhasználóneve
  • Technikai felhasználó jelszava
  • XML aláírókulcs
  • XML cserekulcs

 

Az adatok mentését követően próbálja ki, hogy megfelelően adta meg az adatokat a „kapcsolat tesztelése” gombra kattintva.

Ezzel készen is van, most már bátran számlázhat az e-mi.hu-val, az érintett számláit az e-mi.hu automatikusan, emberi beavatkozás nélkül továbbítja a NAV felé!

 

 

Egy felületen ellenőrizheti a NAV adatküldéseit az e-mi.hu-val

Az e-mi.hu fejlesztésekor törekszünk az egyszerű és átlátható számlázásra! Ezért egy felületen biztosítjuk a lehetőséget, hogy ellenőrizni tudd a beküldött számláidat és a feldolgozási státuszokat.

 

 

Szeretne NAV-ra kész lenni és biztonságosan számlázni?

Az e-mi.hu mindig a számlázási jogszabályoknak megfelelően működik!

Regisztráljon az e-mi.hu-ba! Legyen NAV biztos!

 

e-mi.hu számlázó

e-mi.hu számla logó, egyszerű számlázó megoldás cége számára. Hozza létre e-mi.hu fiókját és használatba veheti

Egyszerűen használható profi online számlázó program. Elegáns megoldás vállalkozása számláinak kiállítására.

Számlázzon bárhol, bármikor, bármilyen eszközön!

e-mi.hu mikro

Számlázás, házipénztár, költségnyilvántartás, tervezés és pénzügyi gazdálkodás mikro vállalkozások részére

Teljes körű pénzügyi gazdálkodást építhet fel vállalkozása számára. Tervezheti és kontroll alatt tarthatja a cége pénzügyeit. Számlázás, házipénztár, szállítói számlák, cashflow tervezés.

e-mi.hu assistant

teljes körű gazdálkodás kifejezetten szolgáltatási szektorban működő vállalkozások részére. Számlázás, költségnyilvántartás, cashflow, üzleti tervezés, költséghelyes bevétel és költség nyilvántartás, házipénztár. Az e-mi.hu igazi ereje.

Szerződés és megrendelés teljesítés központú online ügyviteli csomag. Számos kényelmi funkcióval átláthatja és kézben tarthatja a szerződései és megrendelései pénzügyi életét. Egyensúlyban tarthatja vállalkozása pénzügyeit. (átlátható vezetői összesítés (dashboard), számlázás, szállítói számlák, cashflow menedzsment, üzleti tervezés, költséghelyes (szerződés/megrendelés) bevétel és költség nyilvántartás, házipénztár)


Regisztráció
Itt létrehozhatja vállalkozása e-mi.hu fiókját














Ajánlja ismerősének

Küldje el a(z) Regisztráljak a NAV Online Számla rendszerébe? - Útmutató cikket ismerősének, vagy emlékeztetőül saját magának!









az e-mi.hu...

úgy használhatja mint a levelezését Bárhonnan elérhető
úgy használhatja mint a levelezését

a használathoz elegendő létrehozni saját céges fiókját Azonnal használható
a használathoz elegendő létrehozni saját céges fiókját

Beruházás nélkül
nem kell súlyos összeget vásárlásra elkölteni

könnyen és gyorsan megtanulható Egyszerűen kezelhető
könnyen és gyorsan megtanulható

Jogszabályoknak megfelel
Biztosítjuk az e-mi.hu jogszabály követését


Sikeres vezetőként tudom, hogy a cégem bevételi forrásait kézben kell tartanom.

Elkészítem e-mi.hu céges fiókomat




Minden vélemény számít, írja meg nekünk!