online számlázás bárhol, bármikor, bármilyen eszközön - e-mi.hu

e-mi.hu

Online számlázó és ügyviteli rendszer

SZAKMAI BLOGok

Lean vállalatirányítási módszer - hogyan lehet ez jó nekem?

Mi a lean módszer?

A lean egy vállalatirányítási működtetési modell, amely arra törekszik, hogy a vállalatban megbúvó veszteség forrásokat felszámolja ezáltal növelje a működés, a termelés, a szolgáltatás hatékonyságát.

A lean módszer elveit megfogadva számos eredmény javító intézkedést tehetünk vállalkozásunk hatékonyságának növelésére.

lean_modszer

-> olvasom tovább a cikket


e-mi.hu assistant csomag filozófiája: projektmenedzsment / szerződés menedzsment

Az e-mi.hu assistant csomagja alapvető projektmenedzsment / szerződés menedzsment filozófiára épül.
 

A legfőbb menedzsment filozófia: 

-> olvasom tovább a cikket


KATA kisokos

Mi számít bevételnek a KATÁ-ban?

Mennyi a KATA keret?

Mennyi a KATAzás költsége?

Mikor kell a 40%-os plusz adót fizetni?

Hova kell fizetni a plusz 40%-os adót?

...

Összegyűjtöttük a válaszokat, egyszerűen, érthetően.

 

-> olvasom tovább a cikket


Számlatömböt használsz?

Jó hír: a számlatömb mellett is lehet online számlázó programod! Ugyanazok a feltételek vonatkoznak rá, mintha két számlázó programot használnál.

Számos tévhit kering a számlázó program váltással kapcsolatban! Sokan gondolják azt, hogy

  • bonyolult áttérni új számlázó programra,
  • vagy, hogy egyszerre csak 1 számlázó programot használhatunk.

Ezeket most tisztázzuk! Kattints a részletekért!

-> olvasom tovább a cikket


Őrizze meg elektronikus számláját ingyen

Elektronikus számlát kapott?

Az e-mi.hu online számlázó és ügyviteli rendszert úgy alakítottuk ki, hogy teljes körűen tudja kezelni a vállalkozása pénzügyeit. A kapott számlákat, így az elektronikus számlákat tárolhatja az e-mi.hu költség nyilvántartásában. Így biztos lehet abban, hogy számlái, elektronikus számlái mindig elérhetők és visszakereshetők lesznek.

-> olvasom tovább a cikket


Ügyviteli program kisvállalatoknak - e-mi.hu

Az e-mi.hu egy felhőalapú ügyviteli program, amely egy felületen teszi lehetővé vevő és szállítói számláid kezelését, vállalkozásod pénzügyi helyzetének nyomonkövetését.

 

-> olvasom tovább a cikket


Térjen át excelről felhő alapú ügyviteli rendszerre

  • Nyilvántartja a költségeit?
  • Excelben tartja nyilván a költségeit?
  • Szokta tervezni excelben a költségeit?
  • Ügyviteli rendszer használatán gondolkodik?

Ha igen, akkor ez a cikk önnek szól

Kisvállalkozóként gyakran excelben vezetjük a számlázott bevételeinket és költségeket, szállítói számlákat. Egy adott pontig jó megoldás lehet. Egyszer eljön az a pont, amikor az excel már nem fogja a vállalkozásunk pénzügyeit támogatni.

-> olvasom tovább a cikket


Elfolyik a vállalkozása pénze? 5 tipp hogyan foghatja meg a kiadásait

 

Néhány tipikus hibával akár sok százezerrel lehet rövidebb havonta a vállalkozása gazdálkodása. Összeszedtem, mire érdemes figyelnie. Ha kicsit odafigyel rengeteget takaríthat meg, amivel a vállalkozása profit termelő képességét, és így a saját pénzét gyarapíthatja.

 

-> olvasom tovább a cikket


9 tipp a hatékony és professzionális számlázásra

Nézzük csak, amíg szenvedélyesen végezzük a munkánkat, kiélvezzük minden apró szakmai kihívását, megoldandó kérdéseket, addig a számlázás egy rémálom lehet. Habár vállalkozóként saját magunk urai vagyunk, oda kell figyelni a pénzügyeinkre, a számlázásra, hogy mindig pozitív legyen a vállalkozásunk cashflow-ja.

Profi módon, a legjobb szakmai színvonalon végzi a munkáját, legyen a számlázásában és a vállalkozása pénzügyeiben is profi. Ez a cikk arról szól, hogyan legyen profi a számlázásban és a pénzügyekben, mire figyeljen oda.

-> olvasom tovább a cikket


7 dolog, amit ma másképpen csinálnék, ha most indítanám a vállalkozásomat

Optimistán vágtam bele a vállalkozásomba, és nem töltöttem túl sok időt a vállalkozásomat érintő „a mi van akkor, ha…” kérdésekkel. Mi lett volna, ha …

  • a kezdetektől fogva blogot írok a vállalkozásomról?
  • foglalkozom az oldalam látogatottságával?
  • kapcsolati hálót építettem volna a kezdetektől?
  • ha van fél perces üzenetem a leendő partnereim számára?

De nem magamért írom ezt a cikket. A célom, hogy inspirációt adjak a vállalkozóknak, neked, aki most indítja a vállalkozását, vagy ha szeretnél többet kihozni a vállalkozásodból. A következő listát azért gyűjtöttem össze, hogy segítsen elkerülni azokat a vállalkozási hibákat, amelyeket elkövettem. Hátha más tanulhat belőle és megkönnyíti a saját helyzetét.

-> olvasom tovább a cikket


Vállalkozásba kezd? Kerülje el ezt a 8 hibát!

 

Lelkesedés – lehet egyszerre áldás és átok egy új vállalkozás indítása. Vállalkozási ötleted iránti lelkesedésed a kulcsa a sikerednek, de egyúttal pénzügyi csőd szélére is sodorhat, ha nem gondolod át a döntésedet.

Ha el akarod kezdeni a vállalkozásodat, bátran vágj bele! De tartsd kontroll alatt vágyaidat, hogy elkerülhesd a rád leselkedő csapdákat. Itt van 8 olyan csapda, amelyek tönkre teheti a vállalkozási álmaidat:

-> olvasom tovább a cikket


Számla kötelező, opcionális és esetfüggő tartalmi elemei

A számla kötelező tartalmi elemeit az Áfa törvény írja elő, alább összefoglaljuk a számla kötelező tartalmi, esetfüggő és opcionális elemeit

-> olvasom tovább a cikket


EVA adóalanyiság feltételei - EVA számlázás és bevétel nyilvántartás havi 350 forintért

EVA adóalany lehet

  • az egyéni vállalkozó
    • az Evtv. szerint egyéni vállalkozóként nyilvántartott személy,
    • a közjegyző,
    • az önálló bírósági végrehajtó,
    • az egyéni szabadalmi ügyvivő,
    • az ügyvéd (kivéve, amennyiben az ügyvédi tevékenységet ügyvédi iroda tag-jaként vagy alkalmazott ügyvédként folytatja),
    • a szolgáltató állatorvosi tevékenység gyakorlására jogosító igazolvánnyal rendelkező magánszemély,
    • az egyéni cég;
    • a korlátolt felelősségű társaság, a szövetkezet, a lakásszövetkezet, a végrehajtói iroda, az ügyvédi iroda, a szabadalmi ügyvivői iroda, a közjegyzői iroda és az erdőbirtokossági társulat, a betéti társaság és a közkereseti társaság (a továbbiakban együttesen: jogi személyek).
  • az egyéni cég;
  • a korlátolt felelősségű társaság, a szövetkezet, a lakásszövetkezet, a végrehajtói iroda, az ügyvédi iroda, a szabadalmi ügyvivői iroda, a közjegyzői iroda és az erdőbirtokossági társulat, a betéti társaság és a közkereseti társaság (a továbbiakban együttesen: jogi személyek).

 

-> olvasom tovább a cikket


Mindenkinek lehet ügyviteli programja

Megszületik az vállalkozási ötlete, elindítja a vállalkozását. A vállalkozása ahogy nő és fejlődik, úgy nőnek az igények a vállalkozás pénzügyi helyzetének egyensúlyban tartására.

 

Kezdeti időszakában elegendő, ha számlázunk. Az üzleti működésünk még egyszerű, minden beérkező számlát fejben tudunk tartani. A vállalkozás pénzügyi helyzete stabil, ahogy beérkezik a bevétel, úgy fizetjük ki a számláinkat.

Viszont amikor beindul úgy igazából az üzlet, úgy kezdenek sokasodni a pénzügyek és pénzügyi problémák, már nem megy fejből a számlák kifizetése. Egyre többet kell járni a könyvelőhöz leadni a papírokat. Egyre több az ügyfél, egyre több a bevétel, és egyre több a számlázási feladat, listázni kell, hogy minden számla ki legyen állítva. Ekkor jelenik meg a vállalkozásunkban a likviditás kezelés, azaz a cash flow tervezés.

Az e-mi.hu számos kényelmi funkcióval segíti, hogy a vállalkozása pénzügye rendben legyen.

-> olvasom tovább a cikket


Számlázás az EU-ba, euro számla, deviza számla kiállítása

Az deviza számlázás egyszerűbb, mint gondolná. Azonban van néhány eltérés, amit figyelembe kell venni. Összegyűjtöttem a legfontosabb tudnivalókat.

-> olvasom tovább a cikket


A PDF számla olcsóbb mint az elektronikus számla

Mi a PDF számla?

  • A PDF számla hagyományos papír alapú számla, csupán a számla nyomtatás feladatát az ügyfelé végzi el, amennyiben szükséges a számára a számla papír alapon.
  • A PDF számla tényét és üzleti létezését még a NAV is elismeri jogszabályban rögzítetten!

Nincs sem a számla kiállításnak, sem a megőrzésnek többlet költsége!

-> olvasom tovább a cikket


Az e-mi.hu a felhasználók igénye szerint fejlődik!

Az e-mi.hu a felhasználóik igénye szerint fejlődik! Legyen ön is részese és haszonélvezője a fejlődésnek!

-> olvasom tovább a cikket


Vezet cashflow nyilvántartást?

Minden vállalkozás legfőbb mutatója a cash flow bevétel, kiadás és a profit.

Teljesen mindegy, hogy mennyit számláz, mekkora a bevétele, a könyvelés mennyi nyereséget mutat ki papíron. Ha nem jön be a pénz, akkor könnyen csődbe lehet menni.

Ha felél a vállalkozása minden bevételt, ugyan úgy teljesen mindegy, hogy 100 millió, 200 millió vagy 18,8 millió forint a bevétele, mert nem lesz nyeresége, profitja. Akkor olyan a vállalkozása, mintha nem is lenne. Egy fillért sem fog termelni és csak a nyűg, a stressz és az álmatlan éjszakák maradnak.

Mindegy, hogy mi a vállalkozása tevékenységi köre, ha eddig még nem vezette, kezdje vezetni heti, havi szinten a cashflow alapú bevételét és költségeit.

Fontos a számlázás, de annál sokkal fontosabb, hogy vezesse a cashflow nyilvántartását!

  • Tudja honnan, kitől jön a bevétele? Ki a legfontosabb vevője? A TOP10?
  • Tudja hova megy el a vállalkozása nehezen megszerzett bevétele? Mi a legnagyobb költségforrása? Mi a TOP10 költsége? Ki a TOP10 beszállítója, akit ki kell fizetnie?
  • Tudja két-három hónap múlva mennyi költséget kell kifizetnie?

-> olvasom tovább a cikket


Pénzügyi tervezés legfontosabb tudnivalói

Felejtse el a tankönyveket! Röviden, érthetően megismerheti a legfontosabb tudnivalókat a pénzügyi tervről, a pénzügyi tervezésről, a cash flow-ról.

-> olvasom tovább a cikket


Tippek az üzleti tervezéshez - üzleti terv 7 lépésben

A minap az egyik munkatársammal profit and loss (PnL) modellt készítettünk az egyik új termék ötlethez. Eddig az ilyen feladatokat magam végeztem. A hátam mögött van már jónéhány modell. A közös munka során eset le a tantusz, hogy mennyire összetett elkészíteni egy PnL modellt. Hívhatjuk Cash flow tervnek, hiszen cash flow a vége, vagy akár likviditási tervnek is. A likviditás is levezethető belőle.

Összefoglalom és leírom a tapasztalataimat, hogyan állok neki elkészíteni egy PnL modellt. Úgy gondolom, hasznos tippeket adhat a cikk mindenkinek, aki valamilyen üzleti tervet készít.

-> olvasom tovább a cikket



Folyamatos teljesítéssel dolgozok, hogyan számlázzak?

Milyen dátumokkal állítsam ki a folyamatos teljesítésű számlámat?

Fő szabály 2016. január 1-jétől is változatlan maradt, azaz a fizetési határidő a teljesítés időpontja. Azonban a jogszabály alkotó behozott speciális esateket a folyamatos teljesítésbe.

 

-> olvasom tovább a cikket


Ügyviteli program nem csak a nagyvállalatok kiváltsága

 

  • napi 12-14 órát dolgozik és ennek ellenére vállalkozása pénzügyileg nehez fejlődik
  • mindig sorban állnak a kifizetetlen számlák
  • soha sincs elég pénz a vállalkozásában
  • csökken a vállalkozása profit termelő képessége
  • vakon repül
  • bizonytalanság kering a levegőben a beruházások finanszírozására
  • egy csomó pénzt fizet a banknak a folyószámla hitele után
  • vállalkozása olyan mint a gyermeke

Lehetne végtelenségig sorolni a jeleket, amikor már cash flow eszközt használata elengedhetetlen, hogy a jövőt nyugodtan tervezze.

Ügyviteli programja lehet minden vállalkozásnak!

-> olvasom tovább a cikket


Térjen át excelről felhő alapú vezetői információs rendszerre

  • Nyilvántartja a költségeit?
  • Excelben tartja nyilván a költségeit?
  • Szokta tervezni excelben a költségeit?

Ha igen, akkor ez a cikk önnek szól

Kisvállalkozóként gyakran excelben vezetjük a számlázott bevételekeinket és a költségeket, szállítói számlákat. Egy adott pontig jó megoldás lehet.

-> olvasom tovább a cikket


Számlatömb helyett használjon számlázó programot

  • Már hagytam el számlatömböt, olyan macerás volt az adminisztrálása, és még meg is büntetett a NAV
  • Mindig elrontom a kézi számlát
  • Nem szeretem magammal hordani a számlatömböm
  • Mindig el kell mászkálnom a könyvelőmhöz, hogy leadjam a számláimat
  • Úgy értem, folyton számlatömböt kell vennem.
  • Nem igaz! Otthon hagytam a céges papírjaimat, most hogyan vegyek számlatömböt? Jöhetek vissza...
  • Mit is írtam ide?
  • Nem tudom követni, hogy kitől érkezett be a bevételem és kitől nem
  • Számlatömbbel nem tudok díjbekérőt, előleg számlát kiállítani, pedig sokszor jó lenne
  • Pénzforgalmi elszámolású áfa fizetést választottam. Fogalmam sincs mikor mennyi Áfát kellene befizetnem

Ha a fenti állításokból legalább kettőt sajátjának érez, akkor itt az ideje, hogy számlázó programot használjon a számlatömb helyett.

 

 

-> olvasom tovább a cikket


Hogyan növelheti a vállalkozása profitját?

Szinte egy személyben kell ellátnia a vállalkozása pénzügyi feladatait

Összefoglalom a lenti piramisban, hogy mik is azok a feladatok, amelyeket el kell látni egy gazdálkodó szervezetben. Ez ugyanúgy igaz egy nagyvállalati környezetben, valamint az egyszemélyes vagy néhány fővel működő vállalkozásában is.

Összeszedtem az 5 legfontosabb feladatot, amivel eredményesen növelheti mind a likviditást, mind a profit termelő képességet

-> olvasom tovább a cikket


Miért jó a vállalkozása számára a felhő alapú szolgáltatás?

Ha szeretné a vállalkozása adatait bárhol és bármikor elérni, akkor a felhő szolgáltatás a legjobb választás. Felhő szolgáltatásban dolgozni a cége pénzügyeire jobb rálátást, munkatársai között nagyobb összhangot fog eredményezni.

-> olvasom tovább a cikket


Hogyan kezeljem a vállalkozásom növekedését?

A vállalkozások növekedésének, sikeres működésének egyik természetes velejárója, hogy a korábban egyszerűen, akár papír és excel tábla alapon végzett adminisztráció már bonyolulttá, időigényessé, nehezen kezelhetővé válik.


                   
A kis- és középvállalkozások fejlődésének egyik legnagyobb belső kihívása az ügyviteli feladatok és szerepkörök szétválasztása, és az egyes részterületek együttműködésének optimalizálása.

Az együttműködés egyik feltétele, hogy az egyes funkcionális területeken keletkezett információk rendelkezésre álljanak a részterületek számára, valamint hogy a vezetés összképpel rendelkezzen a vállalkozás egészéről.

-> olvasom tovább a cikket


Legfontosabb tudnivalók a számlázásról

Alapszabályként az értékesített termékekről vagy szolgáltatásokról nyugtát vagy áfás számlát kell kiállítania.

Az alábbiakban összefoglaljuk egyszerűen a számlázással kapcsolatos alapvető tudnivalókat.

-> olvasom tovább a cikket


Hogyan egyszerűsíthetem a vállalkozásom pénzügyi adminisztrációját?

Mindannyiunk életében jelen van a céges adminisztráció, ami kötelező elemként lefoglalja a hasznos időnk egy jó részét. Megkerülni nem tudjuk, de törekedni kell arra, hogy a lehető legrövidebb időnket vigye el.

Módszeresség és rutin ugyan sokat javíthat az idő kihasználásban. De ha többször kell hozzányúlni ugyan ahhoz a papírhoz, akkor megy az idő. Jómagam példáján okulva, gyakran éjszakákba nyúlóan rendeztem a számláimat, lekönyvelni a házipénztárba, majd bevezetni ugyan azt a költségnyilvántartásba. Megnézni, hogy a cashflow tervemben minden stimmel-e, a könyvelőmnek összeállítani a könyvelési csomagokat, és még sorolhatnám végtelenül. Szó mi szó, eljutottam arra a pontra, ahol elkezdtem összehangolni az egyes adminisztratív mozzanatokat.

-> olvasom tovább a cikket


Tudatos cashflow menedzsment

A cashflow menedzsment célja, hogy elkerülhető legyen a pénzszűke, amit a pénz egyenlőtlen és következetlen ki- és beáramlása okoz. A cashflow menedzsment a pénzügyeink tervezésének, ténykövetésének, elemzésének a folyamata. 

Egy cég akkor lesz képes áthajózni a pénzügyi viharon és pénzügyileg egészséges maradni, ha a bevételek időben beérkeznek és költségeit rendben kifizetetti. A cashflow menedzsment leglényegesebb szempontja, hogy elkerülhető legyen a hosszabb ideig tartó pénzhiány, amit a be-, és kiáramló pénzek közötti nagy időbeli szakadék okoz. Akkor fog tudni üzletileg életben maradni, ha a számláit következetesen ki tudja fizetni a beérkező bevételeiből.

 

A pénzáramlását terveznie, rendszeresen elemeznie, folyamatosan hangolnia kell hosszú, közép és rövidtávon egyaránt. Ez a tudatos cashflow menedzsment, amely időben lehetőséget teremt a szükséges pénzügyi lépések megtételéhez és megelőzheti a pénzügyi gondokat.

 

-> olvasom tovább a cikket


A PDF számlázás ingyenes! Miért fizetne a drága elektronikus számláért?

Több helyen találkoztam azzal a gondolattal, felvetéssel, hogy a PDF-ben kiküldött számla nem állja meg a helyét. A talált válaszokat az alábbiakban összesítem. Persze senki sem tévedhetetlen, így kérem, ha pontosítást, új perspektívát, gondolatot lát, ami szerint fejlesztendő a cikk tartalma, írja meg nekem.

-> olvasom tovább a cikket


Munkaszámok a szerződések és megrendelések gyűjtője, mérheti a szerződés profittermelő képességét

A munkaszámok alapvető feladata, hogy a szerződésekeit, beruházásait, működési költségeket elkülönülten kezelni tudja. Egymástól jól elkülöníthetően kimutathatóak a kapcsolódó bevételek és a felmerülő költségek. A munkaszám funkcionalitás az e-mi.hu assistant csomagjában érhető el.

-> olvasom tovább a cikket


Miért éri meg internet alapú szoftver szolgáltatást használni?

Az üzleti élet tapasztalatai azt mutatják, hogy a hagyományos számítógépre telepített programokat egyre inkább felváltják az interneten keresztül elérhető szolgáltatások. Miért?

-> olvasom tovább a cikket


Induló vállalkozás teendői

Ha megvan az üzleti ötlete, amelyre alapítani kívánja vállalkozását számos kérdéssel szembesül a kivitelezés során. Milyen vállalkozási formát válasszak? Egyéni vállalkozást hozzak létre? Bt-t, Kft-t alapítsak? Milyen adózást válasszak? Összegyűjtöttem a legfontosabb szempontokat, amelyeket, ha megválaszol önmagának megtalálhatja a célszerű irányokat.

-> olvasom tovább a cikket


Pénzforgalmi áfa elszámolása

Az Áfa fizetés alapvető terhe, hogy meg kell fizetnie az számlája adó tartalmát akkor is, ha a számla ellenértéke még nem érkezett be.

 

Mikor jelenthet ez problémát?

Például, ha az áfa fizetési kötelezettéget meghaladó fizetésű határidejű a kibocsátott számlája. További markáns példa lehet, ha az ügyfele nem fizeti meg, vagy késve fizeti meg a számlája ellenértékét.

A mikro és KKV vállalkozások gazdálkodását segíti az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvényt (továbbiakban: Áfa tv.) pénzforgalmi elszámolásra vonatkozó XIII/A. fejezete. Az általános forgalmi adó alanyai az áfa megállapítására 2013. január 1-jétől ún. pénzforgalmi elszámolást alkalmazhatnak.

 

-> olvasom tovább a cikket


Szolgáltató választás szempontjai

A piacon számos számlázási, ügyviteli, cégmenedzsment program érhető el. Komplex és kihívásokban gazdag a különböző szolgáltatók ajánlásai között eligazodni. A programszolgáltató kiválasztásával hosszú távú kapcsolat, szinte házasság jön létre. Ezért is fontos alaposan előkészíteni a döntésünket.

A felelős döntés meghozatalához hozzátartozik számos olyan szempont is, amit érdemes megfontolni.

Cikkemben összegyűjtöm azokat a szempontokat, amelyekről úgy gondolom, hogy mindenképpen javasolt figyelembe venni a döntése meghozatala során.

-> olvasom tovább a cikket


7 tipp a cash flow egyensúlyban tartására

A helyes cash flow menedzsment minden vállalkozás és gazdálkodás alapvető érdeke. Folyamatos odafigyelést igényel a kiadások és bevételek közötti egyensúly, a likviditás fenntartása.

Összeszedtem azt hét alapvető gondolatot, amelynek tudatos és következetes alkalmazása segít egyensúlyt teremteni a pénzügyekben. Ezen gondolatokra alapozott cash flow felépítése javuló gazdálkodást eredményez és ténylegesen kontroll alatt tarthatja a cége pénzügyeit.

Mind magán emberként, mind cégvezetőként következetesen alkalmazom ezt a 7 cash flow alapelvet.

-> olvasom tovább a cikket


7 tipp a cash flow egyensúlyban tartására

A helyes cash flow menedzsment minden vállalkozás és gazdálkodás alapvető érdeke. Folyamatos odafigyelést igényel a kiadások és bevételek közötti egyensúly, a likviditás fenntartása. Összeszedtem azt hét alapvető gondolatot, amelynek tudatos és következetes alkalmazása segít egyensúlyt teremteni a pénzügyeiben. Ezen gondolatokra alapozott cash flow felépítése javuló gazdálkodást eredményez és ténylegesen kontroll alatt tarthatja a cége pénzügyeit.

Mind magán emberként, mind cégvezetőként következetesen alkalmazom ezt a 7 cash flow alapelvet.

-> olvasom tovább a cikket









az e-mi.hu...

úgy használhatja mint a levelezését Bárhonnan elérhető
úgy használhatja mint a levelezését

a használathoz elegendő létrehozni saját céges fiókját Azonnal használható
a használathoz elegendő létrehozni saját céges fiókját

Beruházás nélkül
nem kell súlyos összeget vásárlásra elkölteni

könnyen és gyorsan megtanulható Egyszerűen kezelhető
könnyen és gyorsan megtanulható

Jogszabályoknak megfelel
Biztosítjuk az e-mi.hu jogszabály követését


Sikeres vezetőként tudom, hogy a profitot is tervezni kell.

Elkészítem e-mi.hu céges fiókomat




Minden vélemény számít, írja meg nekünk!